Wessam The Educational Forum وسام المنتدي التربوي
عزيزي الزائر يشرفنا إنضمامك لأسرة المنتدي بالضغط علي كلمة التسجيل وإن كنت عضوا في المنتدي فبادر بالضغط علي كلمة دخول وأكتب أسمك وكلمة السر فنحن في إنتظارك لتنضم إليناDear Guest ,We welcome to you with us & We hope That you will be a Member in our Forum
Wessam The Educational Forum وسام المنتدي التربوي
عزيزي الزائر يشرفنا إنضمامك لأسرة المنتدي بالضغط علي كلمة التسجيل وإن كنت عضوا في المنتدي فبادر بالضغط علي كلمة دخول وأكتب أسمك وكلمة السر فنحن في إنتظارك لتنضم إليناDear Guest ,We welcome to you with us & We hope That you will be a Member in our Forum
Wessam The Educational Forum وسام المنتدي التربوي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


We Present Wessam The Educational Forum بسم الله الرحمن الرحيم نقدم لكم وسام المنتدي التربوي
 
الرئيسيةFace Bookأحدث الصورالتسجيلدخول

 

 HISTORY POLICY PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin//د.وسام محمد
المدير العام Administrator
المدير العام Administrator
Admin//د.وسام محمد


الابراج : الميزان

عدد المساهمات : 3746
تاريخ الميلاد : 13/10/1981
العمر : 43
نقاط : 6263
تاريخ التسجيل : 04/01/2008
رقم الهاتف الجوال : 0020169785672

بطاقة الشخصية
تربوي:

HISTORY POLICY  PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم Empty
مُساهمةموضوع: HISTORY POLICY PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم   HISTORY POLICY  PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم I_icon_minitimeالإثنين يونيو 14, 2010 6:04 pm

HISTORY POLICY  PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم 756577 HISTORY POLICY  PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم 547545 HISTORY POLICY  PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم 756577


<!--
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:"";
margin:0in;
margin-bottom:.0001pt;
text-align:right;
mso-pagination:widow-orphan;
direction:rtl;
unicode-bidi:embed;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}
a:link, span.MsoHyperlink
{color:blue;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{color:purple;
text-decoration:underline;
text-underline:single;}
@page Section1
{size:595.3pt 841.9pt;
margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in;
mso-header-margin:.5in;
mso-footer-margin:.5in;
mso-paper-source:0;
mso-gutter-direction:rtl;}
div.Section1
{page:Section1;}
-->



HISTORY POLICY


PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain






on this link



http://www.priory.dudley.gov.uk/ourschool/polices/subject/History%20Nov10.pdf





The aim of history teaching here at Priory Primary
School is to stimulate the



children’s interest and understanding
about the life of people who lived in the past and the periods in which they
lived. We teach children a sense of chronology, and through this they develop a
sense of identity and a cultural understanding based on their historical
heritage. Thus they learn to value their own and other people’s cultures in
modern multicultural Britain
and, by considering how people lived in the past, they are better able to make
their own life choices today. We teach children to understand how events in the
past have influenced our lives today; we also teach them to investigate these
past events and, by so doing, to develop the skills of enquiry, analysis, interpretation
and problem-solving. The aims of history in our school are: to foster in
children an interest in the past and to develop an understanding that enables
them to enjoy all that history has to offer



to enable children to know about
significant events in British history and to appreciate how things have changed
over time



to develop a sense of chronology


to know and understand how the British
system of democratic government has developed and, in so doing, to contribute
to a child’s citizenship education



to understand how Britain is part
of a wider European culture and to study some aspects of European history



to have some knowledge and
understanding of historical development in the wider world



to help children understand society
and their place within it, so that they develop a sense of their cultural
heritage



to develop in children the skills of
research, enquiry, investigation, analysis, evaluation and presentation.






والهدف من تدريس التاريخ هنا في
مدرسة الابتدائية لحفز اهتمام الأطفال وفهم عن حياة الناس الذين يعيشون في الماضي
والفترات التي كانوا يعيشون فيها. نحن نعلم الأطفال شعورا التسلسل الزمني ، وهذا
من خلال تطورها الشعور بالهوية والتفاهم الثقافي على أساس تراثهم التاريخي. وهكذا
يتعلمون قيما خاصة بهم وغيرها من الثقافات الشعبية في بريطانيا الحديثة والثقافات
، من خلال النظر في كيف يعيش الناس في الماضي كانوا أكثر قدرة على اتخاذ خيارات
حياتهم اليوم. نحن نعلم الأطفال على فهم كيف الأحداث في الماضي أثرت على حياتنا
اليوم ، ونحن نعلم أيضا على التحقيق في هذه الأحداث الماضية ، وخلال ذلك ، إلى
تنمية مهارات التحقيق والتحليل والتفسير وحل المشاكل. أهداف التاريخ في مدرستنا هي
: بتعزيزها في مصلحة الأطفال في الماضي ، وبلورة فهم تمكنهم من التمتع بكل هذا
التاريخ لهذا العرض



لتمكين الأطفال لمعرفة الأحداث
الهامة في تاريخ بريطانيا ، ونقدر كيف ان الامور تغيرت مع مرور الزمن



إلى تنمية شعور التسلسل الزمني


لمعرفة وفهم كيفية تطور النظام
البريطاني للحكومة ديمقراطية ، وعلى القيام بذلك ، على المساهمة في تعليم المواطنة
الطفل



لفهم كيفية بريطانيا هو جزء من
الثقافة الأوروبية وعلى نطاق أوسع لدراسة بعض جوانب من التاريخ الأوروبي



لدينا بعض المعرفة والفهم للتطور
التاريخي في العالم الأوسع



لمساعدة الأطفال على فهم المجتمع
والمكان في إطار هذا النظام ، بحيث تنمية شعور تراثها الثقافي



لوضع الأطفال في مهارات البحث والتحري
والتحقيق والتحليل والتقييم والعرض.






TEACHING AND LEARNING STYLE


History teaching focuses on enabling
children to think as historians. We place an emphasis on examining historical
artefacts and primary sources. In each key stage we try to give children the
opportunity to visit sites of historical significance. We encourage visitors to
come into the school and talk about their experiences of events in the past. We
recognise and value the importance of stories in history teaching and we regard
this as an important way of stimulating interest in the past. We focus on
helping children understand that historical events can be interpreted in
different ways and that they should always ask searching questions, such as
‘how do we know?’, about information they are given. We recognise the fact that
in all classes there are children of widely different abilities in history and
we seek to provide suitable learning opportunities for all children by matching
the challenge of the task to the ability of the child. We achieve this by: setting
common tasks which are open-ended and can have a variety of responses



setting tasks of increasing difficulty
according to the academic ability of the individual child



providing resources of different
complexity depending on the ability of the child.



HISTORY CURRICULUM PLANNING


We use the national scheme of work for
history as the basis for our curriculum planning in history, but we have
adapted this to accommodate a thematic approach to teaching the National
Curriculum in each year group. This involves sharing a common learning
objective which relate to knowledge, skills and understanding. We ensure that
there are opportunities for children of all abilities to develop their skills
and knowledge in each unit and we build planned progression into the scheme of
work so that the children are increasingly challenged as they move up through
the school. We carry out curriculum planning in history in three phases (long-term,
medium-term and short-term). The long-term plan maps the history topics studied
in each term during each key stage. This is reviewed annually to accommodate
mixed-age classes when this occurs. Some topics have a particular historical
focus and in key stage 2, we
begin to place an increasing emphasis on independent historical study












التدريس وأسلوب التعلم


تدريس التاريخ ويركز على تمكين
الأطفال على التفكير والمؤرخين. ونحن نضع التركيز على دراسة القطع الأثرية
والتاريخية والمصادر الأولية. في كل مرحلة رئيسية ونحن في محاولة لإعطاء الأطفال
الفرصة لزيارة المواقع ذات الأهمية التاريخية. ونحن نشجع الزوار إلى حيز المدرسة
والتحدث عن تجاربهم من الأحداث في الماضي. ونحن ندرك قيمة وأهمية من القصص في
تدريس التاريخ ، ونحن نعتبر هذا النحو وسيلة هامة لحفز الاهتمام في الماضي. ونحن
نركز على مساعدة الأطفال على فهم أنه يمكن تفسير الأحداث التاريخية بطرق مختلفة ، وأنها
ينبغي أن نسأل دائما أسئلة البحث ، مثل 'كيف نعرف؟ ، حول المعلومات التي
تقدم لهم. ونحن ندرك حقيقة أن في كل الطبقات هناك أطفال ذوي القدرات المختلفة على
نطاق واسع في التاريخ ، ونحن نسعى لتوفير فرص التعلم المناسبة لجميع الأطفال ما
يناسبها من التحدي المتمثل في مهمة لقدرة الطفل. نحن تحقيق ذلك من خلال : تحديد
المهام المشتركة التي هي مفتوحة ويمكن أن يكون لها مجموعة متنوعة من الردود



تحديد مهام وفقا لصعوبة زيادة القدرة
الأكاديمية للفرد الطفل



توفير الموارد من تعقيد مختلفة
اعتمادا على قدرة الطفل.



التاريخ سيرة التخطيط


نستخدم نظام عمل وطنية للتاريخ كأساس
للتخطيط المناهج الدراسية لدينا في التاريخ ، ولكن لدينا تكييفها لاستيعاب هذا
النهج الموضوعي لتدريس المنهاج الوطني العام في كل مجموعة. هذا ينطوي على تقاسم
هدف التعلم المشتركة التي تتصل بالمعارف والمهارات والفهم. علينا أن نضمن أن هناك
فرصا للأطفال من جميع قدراته لتطوير مهاراتهم ومعارفهم في كل وحدة التخطيط ونبني
التقدم في خطة العمل بحيث يتم تحديات متزايدة للأطفال لأنها تتحرك من خلال المدرسة.
نقوم بتنفيذ تخطيط المناهج الدراسية في التاريخ على ثلاث مراحل (طويلة الأجل والمتوسطة
الأجل وقصيرة الأجل). الخرائط خطة طويلة الأجل المواضيع درس التاريخ في كل فصل
دراسي في كل مرحلة رئيسية. ويتم استعراض هذه سنويا لاستيعاب الفئات العمرية مختلط
عندما يحدث هذا. بعض المواضيع لها التركيز بصورة خاصة في مرحلة تاريخية ومفتاح 2 ،
أن نبدأ في مكان التركيز المتزايد على دراسة تاريخية مستقلة









As the basis for our medium-term plans,
we use the national scheme of work which gives details of each unit of work for
each term. The history subject leader keeps and reviews these plans on a
regular basis. We ensure that children have complete coverage of the National
Curriculum. The class teacher writes the lesson plans for each history lesson (short-term
plans). These plans list the specific learning objectives of each lesson. The
class teacher keeps these individual plans, although s/he and the history
subject leader often discuss them on an informal basis.



FOUNDATION STAGE


We teach history in reception classes
as an integral part of the topic work covered during the year. As the reception
class is part of the Foundation Stage of the National Curriculum, we relate the
history side of the children’s work to the objectives set out in the Early
Learning Goals (ELGs) which underpin the curriculum planning for children aged
three to five. History makes a significant contribution to the ELG objectives
of developing a child’s knowledge and understanding of the world through
activities such as looking at pictures of famous people in history and
discovering the meaning of new and old in relation to their own lives.



THE CONTRIBUTION OF HISTORY TO OTHER
SUBJECTS



English


History contributes significantly to
the teaching of English in our school by actively promoting the skills of
reading, writing, speaking and listening. Some of the texts that we use in the
Literacy Hour are historical in nature. Children develop oracy through
discussing historical questions or presenting their findings to the rest of the
class. They develop their writing ability by composing reports and letters and
through using writing frames.



Mathematics


History teaching contributes to the
teaching of mathematics in a variety of ways. Children learn to use numbers
when developing a sense of chronology through doing activities such as time-lines.
Children learn to interpret information presented in graphical or diagrammatic
form.









كأساس لخططنا على المدى المتوسط ،
ونحن استخدام نظام وطني للعمل الذي يعطي تفاصيل عن كل وحدة عمل في كل دورة. التاريخ
يحتفظ زعيم الموضوع واستعراض هذه الخطط على أساس منتظم. علينا أن نضمن أن الأطفال
وتغطية كاملة من المنهج الوطني. المعلم من الدرجة يكتب خطط الدروس لكل درس التاريخ
(خطط قصيرة الأجل). هذه الخطط قائمة على أهداف محددة التعلم من كل درس. المعلم من
الدرجة يبقي هذه الخطط الفردية ، على الرغم من ق / انه والتاريخ الزعيم موضوع
مناقشة في كثير من الأحيان على أساس غير رسمي.



مؤسسة المرحلة


نحن تدريس التاريخ في الصفوف استقبال
باعتبارها جزءا لا يتجزأ من عمل تتناول موضوع خلال العام. حين كان الطلاب
الاستقبال هو جزء من المرحلة التأسيسية من المنهج الوطني ، ونحن تتصل الجانب
التاريخ من عمل الأطفال في الأهداف المحددة في الأهداف التعليم المبكر (ELGs) التي ترتكز عليها تخطيط المناهج الدراسية
للأطفال من سن 3-5. التاريخ يجعل من مساهمة كبيرة في تحقيق أهداف ELG تطوير المعارف الطفل وفهم العالم من خلال أنشطة
مثل النظر إلى الصور من الناس الشهيرة في التاريخ ، واكتشاف معنى الجديدة والقديمة
فيما يتعلق بحياتهم الخاصة.



مساهمة التاريخ إلى مواضيع أخرى


الإنجليزية


التاريخ يسهم بشكل كبير في تعليم
اللغة الإنجليزية في مدرستنا التي تعمل بنشاط على تعزيز مهارات القراءة والكتابة
والتحدث والاستماع. بعض النصوص التي نستخدمها في ساعة معرفة القراءة والكتابة
التاريخية في الطبيعة. الأطفال من خلال تطوير oracy مناقشة المسائل التاريخية أو عرض النتائج التي توصلوا إليها إلى باقي
طلاب الصف. يطورون قدرتهم كتابة التقارير ويؤلف الرسائل والكتابة من خلال استخدام
الإطارات.



الرياضيات


تدريس التاريخ يسهم في تدريس
الرياضيات في مجموعة متنوعة من الطرق. يتعلم الأطفال استخدام الأرقام عند وضع
الشعور التسلسل الزمني من خلال القيام بأنشطة مثل خطوط الوقت. يتعلم الأطفال
لتفسير المعلومات المقدمة في شكل رسوم بيانية أو البيانية.















الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://wessam.gid3an.com
 
HISTORY POLICY PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» teaching history by visit Sites and the environment تدريس التاريخ عن طريق زيارة المواقع التاريخية والبيئة المحلية (مقال مترجم)
» إستخدام التاريخ المحلي في تدريس مادة التاريخ تعريف مترجم ودراسات وأكثر من فيديو Using local history to teaching history
» استراتيجية تعلم الاقران مقال وفيديو مترجم رائع
» Doing British History on the Internetتأريخ التاريخ البريطاني (بحث مترجم)
» Teaching methods in history school education in Cyprus

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Wessam The Educational Forum وسام المنتدي التربوي :: مناهج و طرق تدريس التاريخ Curriculum & Methods of Teaching History-
انتقل الى: