Admin//د.وسام محمد المدير العام Administrator
الابراج :
عدد المساهمات : 3746 تاريخ الميلاد : 13/10/1981 العمر : 43 نقاط : 6263 تاريخ التسجيل : 04/01/2008 رقم الهاتف الجوال : 0020169785672
بطاقة الشخصية تربوي:
| موضوع: HISTORY POLICY PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain مقال مترجم الإثنين يونيو 14, 2010 6:04 pm | |
|
<!-- /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0in; margin-bottom:.0001pt; text-align:right; mso-pagination:widow-orphan; direction:rtl; unicode-bidi:embed; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} a:link, span.MsoHyperlink {color:blue; text-decoration:underline; text-underline:single;} a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed {color:purple; text-decoration:underline; text-underline:single;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:1.0in 1.25in 1.0in 1.25in; mso-header-margin:.5in; mso-footer-margin:.5in; mso-paper-source:0; mso-gutter-direction:rtl;} div.Section1 {page:Section1;} -->
HISTORY POLICY
PRIORY PRIMARY SCHOOL IN Britain
on this link
http://www.priory.dudley.gov.uk/ourschool/polices/subject/History%20Nov10.pdf
The aim of history teaching here at Priory Primary School is to stimulate the
children’s interest and understanding about the life of people who lived in the past and the periods in which they lived. We teach children a sense of chronology, and through this they develop a sense of identity and a cultural understanding based on their historical heritage. Thus they learn to value their own and other people’s cultures in modern multicultural Britain and, by considering how people lived in the past, they are better able to make their own life choices today. We teach children to understand how events in the past have influenced our lives today; we also teach them to investigate these past events and, by so doing, to develop the skills of enquiry, analysis, interpretation and problem-solving. The aims of history in our school are: to foster in children an interest in the past and to develop an understanding that enables them to enjoy all that history has to offer
to enable children to know about significant events in British history and to appreciate how things have changed over time
to develop a sense of chronology
to know and understand how the British system of democratic government has developed and, in so doing, to contribute to a child’s citizenship education
to understand how Britain is part of a wider European culture and to study some aspects of European history
to have some knowledge and understanding of historical development in the wider world
to help children understand society and their place within it, so that they develop a sense of their cultural heritage
to develop in children the skills of research, enquiry, investigation, analysis, evaluation and presentation.
والهدف من تدريس التاريخ هنا في مدرسة الابتدائية لحفز اهتمام الأطفال وفهم عن حياة الناس الذين يعيشون في الماضي والفترات التي كانوا يعيشون فيها. نحن نعلم الأطفال شعورا التسلسل الزمني ، وهذا من خلال تطورها الشعور بالهوية والتفاهم الثقافي على أساس تراثهم التاريخي. وهكذا يتعلمون قيما خاصة بهم وغيرها من الثقافات الشعبية في بريطانيا الحديثة والثقافات ، من خلال النظر في كيف يعيش الناس في الماضي كانوا أكثر قدرة على اتخاذ خيارات حياتهم اليوم. نحن نعلم الأطفال على فهم كيف الأحداث في الماضي أثرت على حياتنا اليوم ، ونحن نعلم أيضا على التحقيق في هذه الأحداث الماضية ، وخلال ذلك ، إلى تنمية مهارات التحقيق والتحليل والتفسير وحل المشاكل. أهداف التاريخ في مدرستنا هي : بتعزيزها في مصلحة الأطفال في الماضي ، وبلورة فهم تمكنهم من التمتع بكل هذا التاريخ لهذا العرض
لتمكين الأطفال لمعرفة الأحداث الهامة في تاريخ بريطانيا ، ونقدر كيف ان الامور تغيرت مع مرور الزمن
إلى تنمية شعور التسلسل الزمني
لمعرفة وفهم كيفية تطور النظام البريطاني للحكومة ديمقراطية ، وعلى القيام بذلك ، على المساهمة في تعليم المواطنة الطفل
لفهم كيفية بريطانيا هو جزء من الثقافة الأوروبية وعلى نطاق أوسع لدراسة بعض جوانب من التاريخ الأوروبي
لدينا بعض المعرفة والفهم للتطور التاريخي في العالم الأوسع
لمساعدة الأطفال على فهم المجتمع والمكان في إطار هذا النظام ، بحيث تنمية شعور تراثها الثقافي
لوضع الأطفال في مهارات البحث والتحري والتحقيق والتحليل والتقييم والعرض.
TEACHING AND LEARNING STYLE
History teaching focuses on enabling children to think as historians. We place an emphasis on examining historical artefacts and primary sources. In each key stage we try to give children the opportunity to visit sites of historical significance. We encourage visitors to come into the school and talk about their experiences of events in the past. We recognise and value the importance of stories in history teaching and we regard this as an important way of stimulating interest in the past. We focus on helping children understand that historical events can be interpreted in different ways and that they should always ask searching questions, such as ‘how do we know?’, about information they are given. We recognise the fact that in all classes there are children of widely different abilities in history and we seek to provide suitable learning opportunities for all children by matching the challenge of the task to the ability of the child. We achieve this by: setting common tasks which are open-ended and can have a variety of responses
setting tasks of increasing difficulty according to the academic ability of the individual child
providing resources of different complexity depending on the ability of the child.
HISTORY CURRICULUM PLANNING
We use the national scheme of work for history as the basis for our curriculum planning in history, but we have adapted this to accommodate a thematic approach to teaching the National Curriculum in each year group. This involves sharing a common learning objective which relate to knowledge, skills and understanding. We ensure that there are opportunities for children of all abilities to develop their skills and knowledge in each unit and we build planned progression into the scheme of work so that the children are increasingly challenged as they move up through the school. We carry out curriculum planning in history in three phases (long-term, medium-term and short-term). The long-term plan maps the history topics studied in each term during each key stage. This is reviewed annually to accommodate mixed-age classes when this occurs. Some topics have a particular historical focus and in key stage 2, we begin to place an increasing emphasis on independent historical study
التدريس وأسلوب التعلم
تدريس التاريخ ويركز على تمكين الأطفال على التفكير والمؤرخين. ونحن نضع التركيز على دراسة القطع الأثرية والتاريخية والمصادر الأولية. في كل مرحلة رئيسية ونحن في محاولة لإعطاء الأطفال الفرصة لزيارة المواقع ذات الأهمية التاريخية. ونحن نشجع الزوار إلى حيز المدرسة والتحدث عن تجاربهم من الأحداث في الماضي. ونحن ندرك قيمة وأهمية من القصص في تدريس التاريخ ، ونحن نعتبر هذا النحو وسيلة هامة لحفز الاهتمام في الماضي. ونحن نركز على مساعدة الأطفال على فهم أنه يمكن تفسير الأحداث التاريخية بطرق مختلفة ، وأنها ينبغي أن نسأل دائما أسئلة البحث ، مثل 'كيف نعرف؟ ، حول المعلومات التي تقدم لهم. ونحن ندرك حقيقة أن في كل الطبقات هناك أطفال ذوي القدرات المختلفة على نطاق واسع في التاريخ ، ونحن نسعى لتوفير فرص التعلم المناسبة لجميع الأطفال ما يناسبها من التحدي المتمثل في مهمة لقدرة الطفل. نحن تحقيق ذلك من خلال : تحديد المهام المشتركة التي هي مفتوحة ويمكن أن يكون لها مجموعة متنوعة من الردود
تحديد مهام وفقا لصعوبة زيادة القدرة الأكاديمية للفرد الطفل
توفير الموارد من تعقيد مختلفة اعتمادا على قدرة الطفل.
التاريخ سيرة التخطيط
نستخدم نظام عمل وطنية للتاريخ كأساس للتخطيط المناهج الدراسية لدينا في التاريخ ، ولكن لدينا تكييفها لاستيعاب هذا النهج الموضوعي لتدريس المنهاج الوطني العام في كل مجموعة. هذا ينطوي على تقاسم هدف التعلم المشتركة التي تتصل بالمعارف والمهارات والفهم. علينا أن نضمن أن هناك فرصا للأطفال من جميع قدراته لتطوير مهاراتهم ومعارفهم في كل وحدة التخطيط ونبني التقدم في خطة العمل بحيث يتم تحديات متزايدة للأطفال لأنها تتحرك من خلال المدرسة. نقوم بتنفيذ تخطيط المناهج الدراسية في التاريخ على ثلاث مراحل (طويلة الأجل والمتوسطة الأجل وقصيرة الأجل). الخرائط خطة طويلة الأجل المواضيع درس التاريخ في كل فصل دراسي في كل مرحلة رئيسية. ويتم استعراض هذه سنويا لاستيعاب الفئات العمرية مختلط عندما يحدث هذا. بعض المواضيع لها التركيز بصورة خاصة في مرحلة تاريخية ومفتاح 2 ، أن نبدأ في مكان التركيز المتزايد على دراسة تاريخية مستقلة
As the basis for our medium-term plans, we use the national scheme of work which gives details of each unit of work for each term. The history subject leader keeps and reviews these plans on a regular basis. We ensure that children have complete coverage of the National Curriculum. The class teacher writes the lesson plans for each history lesson (short-term plans). These plans list the specific learning objectives of each lesson. The class teacher keeps these individual plans, although s/he and the history subject leader often discuss them on an informal basis.
FOUNDATION STAGE
We teach history in reception classes as an integral part of the topic work covered during the year. As the reception class is part of the Foundation Stage of the National Curriculum, we relate the history side of the children’s work to the objectives set out in the Early Learning Goals (ELGs) which underpin the curriculum planning for children aged three to five. History makes a significant contribution to the ELG objectives of developing a child’s knowledge and understanding of the world through activities such as looking at pictures of famous people in history and discovering the meaning of new and old in relation to their own lives.
THE CONTRIBUTION OF HISTORY TO OTHER SUBJECTS
English
History contributes significantly to the teaching of English in our school by actively promoting the skills of reading, writing, speaking and listening. Some of the texts that we use in the Literacy Hour are historical in nature. Children develop oracy through discussing historical questions or presenting their findings to the rest of the class. They develop their writing ability by composing reports and letters and through using writing frames.
Mathematics
History teaching contributes to the teaching of mathematics in a variety of ways. Children learn to use numbers when developing a sense of chronology through doing activities such as time-lines. Children learn to interpret information presented in graphical or diagrammatic form.
كأساس لخططنا على المدى المتوسط ، ونحن استخدام نظام وطني للعمل الذي يعطي تفاصيل عن كل وحدة عمل في كل دورة. التاريخ يحتفظ زعيم الموضوع واستعراض هذه الخطط على أساس منتظم. علينا أن نضمن أن الأطفال وتغطية كاملة من المنهج الوطني. المعلم من الدرجة يكتب خطط الدروس لكل درس التاريخ (خطط قصيرة الأجل). هذه الخطط قائمة على أهداف محددة التعلم من كل درس. المعلم من الدرجة يبقي هذه الخطط الفردية ، على الرغم من ق / انه والتاريخ الزعيم موضوع مناقشة في كثير من الأحيان على أساس غير رسمي.
مؤسسة المرحلة
نحن تدريس التاريخ في الصفوف استقبال باعتبارها جزءا لا يتجزأ من عمل تتناول موضوع خلال العام. حين كان الطلاب الاستقبال هو جزء من المرحلة التأسيسية من المنهج الوطني ، ونحن تتصل الجانب التاريخ من عمل الأطفال في الأهداف المحددة في الأهداف التعليم المبكر (ELGs) التي ترتكز عليها تخطيط المناهج الدراسية للأطفال من سن 3-5. التاريخ يجعل من مساهمة كبيرة في تحقيق أهداف ELG تطوير المعارف الطفل وفهم العالم من خلال أنشطة مثل النظر إلى الصور من الناس الشهيرة في التاريخ ، واكتشاف معنى الجديدة والقديمة فيما يتعلق بحياتهم الخاصة.
مساهمة التاريخ إلى مواضيع أخرى
الإنجليزية
التاريخ يسهم بشكل كبير في تعليم اللغة الإنجليزية في مدرستنا التي تعمل بنشاط على تعزيز مهارات القراءة والكتابة والتحدث والاستماع. بعض النصوص التي نستخدمها في ساعة معرفة القراءة والكتابة التاريخية في الطبيعة. الأطفال من خلال تطوير oracy مناقشة المسائل التاريخية أو عرض النتائج التي توصلوا إليها إلى باقي طلاب الصف. يطورون قدرتهم كتابة التقارير ويؤلف الرسائل والكتابة من خلال استخدام الإطارات.
الرياضيات
تدريس التاريخ يسهم في تدريس الرياضيات في مجموعة متنوعة من الطرق. يتعلم الأطفال استخدام الأرقام عند وضع الشعور التسلسل الزمني من خلال القيام بأنشطة مثل خطوط الوقت. يتعلم الأطفال لتفسير المعلومات المقدمة في شكل رسوم بيانية أو البيانية.
| |
|